یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدير کل امور مشترکان همراه اول:

سرويس اطلاع از تماس‌هاي ناموفق به‌زودي راه‌اندازي مي‌شود

همراه اول

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴:۰۰


مدير کل امور مشترکان همراه اول گفت: به‌شدت در حال کار براي راه‌اندازي سرويس رايگان پيک تماس (اطلاع‌ از تماس‌هاي ناموفق) براي سال نو هستيم، تا مشترکان براي نوروز از تماس‌هاي ناموفق خود اطلاع داشته باشند.

وايمکس نيوز - علي حميدي با اشاره به برنامه راه‌اندازي سرويس اطلاع از تماس‌هاي ناموفق در آينده نزديک از سوي همراه اول گفت: اين سرويس را پيک تماس نام‌گذاري کرده ايم.
وي افزود: با توجه به اينکه شبکه شهر اراک بدون نياز به ايجاد تغييرات در سيستم قابليت فعال‌سازي اين سرويس را داشت، در وهله نخست سرويس پيک تماس در اراک فعال شد و پس از اجراي موفق پايلوت سرويس در اين شهر، تصميم به سراسري کردن سرويس گرفتيم.
مديرکل مشترکان شرکت ارتباطات سيار ايران در خصوص زمان راه‌اندازي سراسري و عمومي شدن اين سرويس افزود: رييس پروژه سرويس پيک تماس قول چند روز ديگر را داده است اما تا سرويس راه‌اندازي نشود، زمان قطعي راه‌اندازي را اعلام نمي‌کنيم.
وي افزود: هم اکنون سرويس پيک تماس براي تعداد محدودي سيم کارت در تهران به صورت پايلوت در حال اجرا است.
حميدي گفت: براي اينکه مشکلات شبکه شناسايي و شبکه براي ارايه اين سرويس آماده شود، ضروري است که سرويس را براي تعدادي سيم‌کارت فعال کنيم و پس از فعال‌سازي و برطرف کردن باگ‌هاي سرويس، زمينه لازم براي فعال سازي براي تمامي مشترکان مهيا خواهد شد.
مدير کل مشترکين همراه اول گفت: البته سرويس پيک تماس به گونه‌اي است که محدوديت تعدادي ندارد که مجبور باشيم آن را تنها براي تعداد مشخصي مشترک فعال کنيم.
وي افزود: اين سرويس براي تمامي مشترکان قابل فعال‌سازي است و تمامي مشترکان مي‌توانند از آن استفاده کنند.
حميدي در خصوص اينکه آيا سرويس به صورت استان به استان يا سراسري و يکپارچه در تمامي کشور راه اندازي خواهد شد، گفت: بر اساس اطلاعاتي که از بخش فني شرکت گرفته‌ايم، آنها اين سرويس را مختص به استاني نکرده‌اند و گفته‌اند براي تمامي مشترکان فعال خواهد شد.
حميدي گفت: اين سرويس معمولا در مناطقي که ترافيک شبکه بالا است بيشتر مورد استفاده قرار مي گيرد؛ براي مثال محدوده بازار در شب عيد به رغم تمامي تقويت‌هايي که مي شود، ترافيک بسيار بالايي دارد.
وي ادامه داد: چنانچه مشترکي در محدوده پر ترافيک باشد، يا شارژ گوشي مشترک خالي شده باشد و با وي تماس گرفته شود و اين تماس موفق نباشد، به محض اينکه مشترک از محدوده داراي محدوديت خارج شود يا گوشي خود را روشن کند، پيامکي حاوي شماره تماس گيرنده، زمان و تاريخ تماس براي مشترک مقصد ارسال مي‌شود.
حميدي افزود: همچنين پيامي نيز به تماس گيرنده ارسال مي‌شود که به وي اطلاع دهد تماسي از شما به سمت مشترک مورد نظر ناموفق بوده است، در نخستين فرصت و پس از رفع محدوديت مشترک به وسيله پيامک به وي نيز اطلاع‌رساني خواهد شد.
وي گفت: وظيفه‌اي که به عهده اپراتور به عنوان برقرار کننده تماس است، چه در ارتباط صوتي (مکالمه) و چه در ارتباط نوشتاري (پيامک)، اين است که به انواع روش‌ها اگر مشترکي درخواست ارتباط با مشترک ديگري را داشته باشد و از طريق مکالمه و پيامک نتواند با وي ارتباط برقرار کند، از طريق اين سرويس ارتباط برقرار شود.
مدير کل مشترکان همراه اول در خصوص استفاده اين سرويس در زمان بي‌صدا بودن گوشي گفت: زماني که مشترک به هر دليلي به تماس خود پاسخ ندهد مانند مواقع تنظيم گوشي در حالت بي‌صدا، روي گوشي پيام missed call ظاهر مي‌شود و نمايش اين پيام به معني مطلع بودن مقصد تماس از مبدا تماس است، بنابراين زماني که مقصد تماس از تماس مطلع است، اطلاع‌رساني با سرويس پيک تماس ضرورتي ندارد و کار بيهوده‌اي است.
حميدي در خصوص تعرفه سرويس پيک تماس گفت: سرويس پيک تماس همراه اول کاملا رايگان است.
مدير کل مشترکان همراه اول در پاسخ به اين سوال که آيا راه‌اندازي سرويس پيک تماس به عيد نوروز خواهد رسيد، گفت: اميدواريم ان شاء‌الله راه‌اندازي شود.
وي گفت: به شدت روي اين پروژه در حال کار هستيم و اينکه نمي‌خواهيم زمان دقيقي را اعلام کنيم براي اين است تا بدقول نشويم.
 

 

منبع: خبرگزاري فارس

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو